خصوصیات سنسور فشار هاگلر

ویژگی های سنسور فشار هاگلر:
از همان زمان که کاربردهای متفاوت سنسور فشار مطرح گردید ، ویژگی های مهمی از سنسور فشار هاگلر برای همگان محرز شد که باعث می شود این سنسور تطبیق خوبی با محیط داشته باشند .

hugl

تعدادی از ویژگی های اصلی در زیر لیست شده اند:
1- اندازه گیری رنج: که بیان کننده مینی موم و ماکسیمم فشاری است که بدون آسیب به سنسور برای سنسور طراحی گردیده است . این معیار برای سنسورهای تفاضلی و گیج بسیار ضروری است به این دلیل که اندازه گیری آن ها نسبی بوده و اگر میزان بزرگنمایی فشار مرجع بیشتر از این مقدار باشد ، سنسور کار نخواهد کرد.

2-دمای کاری: در این جا محدوده دما تحت شرایط کاری سنسور مطرح می گردد . و همیشه نیاز است که سنسور در رنج دمای تعریف شده کار کند . در نتیجه می توان گفت خروجی همواره ثابت باقی می ماند . در شرایط محیطی خیلی سرد یا خیلی گرم ؛ ممکن است سنسورها به درستی کار نکنند . این دمای کاری مخصوصا در سنسورهای فشار الکترونیکی به کار گرفته شده و می توان مورد استفاده از آن ها را در کامپیوتر های صفحه لمسی و یا دیگر دستگاه ها مشاهده نمود.

3- ابعاد سنسور : وابسته به نوع کارایی ، سایز سنسور مطابق نوع فضایی که نیاز است فشار حس شود ، متغیر است . از این رو ابعاد سنسور بحث بسیار مهمی در طراحی سنسور به شمار می رود . معمولاً سنسورها در سایزهای کوچکی طراحی شده و در بسیاری از کاربردها ترجیح داده می شود . به این دلیل که در عملکرد های خیلی ضعیف مثل فیلترهای هوا نصب این گونه سنسورها آسان تر می باشد.

4- نوع اندازه گیری: این هم ، یک فاکتور مهم برای کاربر به شمار می رود . کاربر باید نوع فشار اندازه گیری شده توسط سنسور را بداند . مثلاً ، این فشار فشار مطلق است ؛ گیج است یا تفاضلی . به این دلیل که تکنیک های متفاوت اندازه گیری با متدهای پردازش متفاوت دنبال شده و از این رو خروجی مطابق با آن تغییر می کند .

5-دقت: اندازه گیری فشارهای متفاوت بهترین راه ساختن یک سنسور با حداکثر دقت ممکن است . به این دلیل که فشار مرجع ، نسبت به فشار اتمسفر بیشتر تحت کنترل کاربر است . چون تمرکز فشار اتمسفر بیشتر در اندازه گیری فشار گیج مطرح می گردد .

6-تکرارپذیری: این ویژگی را به عنوان قابلیت سنسور برای تولید نتایج مشابه تعریف می کنیم . که این نتایج مشابه را وقتی در نظر می گیریم که یک میزان خاصی از فشار بارها و بارها به بار ما اعمال شود . از آن جا که سنسورها رنج خاص و ویژه ای دارند ؛ احتمال می رود که کالیبراسیون در همان فشار انجام شده و از این رو نتایج باز تولید شده توسط سنسور برای همان میزان فشار ، زمان مشابهی را در بر بگیرد و به همین ترتیب این عمل تکرار می شود.

7- نوع خروجی تولید شده: خروجی الکتریکی تولید شده توسط سنسور می تواند وابسته به طراحی و خروجی مورد نیاز دستگاه متفاوت باشد . برخی از فرمت های خروجی تولید شده را می توانیم به این صورت مطرح کنیم : ولتاژ آنالوگ ، سیگنال دیجیتال ( TTL) ، تداخلRS232 و کلید شیفت فرکانسی وابسته به پروتکل HART.

8- زمان پاسخ : این ویژگی بیانگر زمان گذرانده شده بین ورودی اعمال شده و خروجی حاصله است . انتظار می رود که سنسورهای فشار ، زمان پاسخ کمی داشته باشند تا بتوانند خروجی آنی را تلوید کرده و فشار را سریع تر حس کنند بنابراین به همین ترتیب سیستم می تواند پاسخ سریع تر یا به اصطلاح سوئیفت تری داشته باشد.

9- ولتاژ آفست: ولتاژ آفست می تواند به عنوان ولتاژ خروجی تولید شده در نظر گرفته شود . البته در زمانی که هیچ ورودی اعمال نشده باشد . در خصوص سنسورهای تفاضلی ، می توان گفت ولتاژ های آفست وقتی تولید می شود که هیچ فشار مرجعی آن جا وجود نداشته باشد . در خصوص سنسورهای گیج هم می توان گفت ؛ ولتاژ آفست وقتی تولید می شود که فشار محیط به سنسور وارد شده باشد .

حال این سوال مطرح می شود که اصلاً چه نیازی به ولتاژ آفست داریم در پاسخ می توان گفت : ولتاژ آفست برای کاهش خطا در خروجی مورد نیاز بوده و خروجی نهایی پس از کاهش ولتاژ آفست از آن ها محاسبه می شود .

مفتخریم که اعلام کنیم سنسورهای فشار هاگلر با داشتن کلیه خصوصیات فوق به صورت بهینه برای انواع کاربردها ؛ به تمام صنعتگران و همه آن هایی که به نوعی نیاز به سنسورهای فشار دارند با یک سال گارانتی رایگان توصیه می شود .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 9 آبان 1394برچسب:, | 16:35 | نویسنده : دیبا سنسور |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.